3 Mayıs 2012 Perşembe

Tofu nasil yenir?

Daha once tofu hakkinda burada yazmistim, ama burada tekrar edeyim: Tofu, soya fasulyesinden yapilan yuksek proteinli bir urun. Ilk once soya fasulyesi kaynatilip kabuklari ve posasi ayiklanir ve soya sutu elde edilir. Sonra da cokertici bir madde kullanilarak (kalsiyum veya magnezyum bilesikleri, sirke, limon suyu, yosun, vb.) posa cokertilir ve bir kalip icine konulup suyu suzuldugunde tofu elde edilir. Yani tofu aslinda bir cesit soya peyniri, ama hayvansal peynirin icindeki zararli proteinleri (kazein), buyume hormonlarini veya yaglari icermez. Kolesterolsuz bir peynirdir yani. Ayrica soya fasulyesinin insan tuketimi cin yetistirilen turunde genetik modifikasyona izin verilmez, ancak hayvan yeminde bolca genetik modifikasyona ugramis (yani GDO) soya fasulyesi bulunur, cunku soya cok iyi bir protein kaynagidir. Soyanin yararlarini gecip, tofuyu nasil yiyecegimize gelelim.



Temel olarak tofunun iki cesidi var:
1. Yumusak tofu (soft tofu, silken tofu): Surulebilir kivamda bir tofudur. Baharatlayip yiyebilirsiniz teorik olarak. Ben genelde bunu kreplerde veya omletlerde, tatlilarda, ve smoothielerde kullaniyorum.

2. Sert tofu: Bu tofu daha cok beyaz peynire benzer, cesitleri vardir. Bazi turleri kavanoz icinde satilir, genelde biraz daha tuzlu olur. Sabah kahvaltilarinda kavanozdan cikarip yiyebiliyorum, bazilarina cok tuzlu geliyor. Bunun icin yapmak gereken sey sasdece tuzlu salamura suyunu dokup yerine taze icme suyu doldurmak ve biraz bekletmek. Bu tofunun bir de sebzelisi ve kekiklisi var, istege bagli olarak tuketilebilir. Bir de organik tofu var, ki o biraz daha sert, ve oldukca daha tuzsuz bir cesit. Soya tadina alisik degilseniz size oldukca yavan gelebilir. Ben bunu da dilimleyip yiyebiliyorum, ama her gun yemek istemezdim.

Sert tofuyu cesitli sekillerde kullanabilirsiniz:
- Dilimleyip dogrudan yiyebilirsiniz (baharatlayarak olabilir)
- Ezip zeytinyagi, ve karabiberle harmanlayip ekmeginize surebilirsiniz. Bi de avokado eklediniz mi tamamdir.
- Tofu scramble yapabilirsiniz (tarifi onceden vermistim)
- Ince parcalara kesip yagda kizartabilirsiniz. Yagda kizartmak istemiyorsniz marine edip marine ttiginiz sosta kizartabilirsiniz, veya firinlayabilirsiniz
- Ufalayip boreklerin icine koyabilirsiniz (baharatlayarak)
- Ufalayip makarna sosuyla karistirarak makarnalarda kullanabilirsiniz.
- Kup kup dograyip sebzelerle birlikte sote edebilirsiniz, bunu da bulgur, pirinc, vs. gibi tahillarin yaninda, makarnalarin yaninda, veya tek basina yemek olarak yiyebilirsiniz.
- Kup kup dograyip miso corbasinda kullanabilirsiniz
- Limon suyu, zerdecal, karabiber, zeytinyagi ile birlestirip robottan gecirebilir ve ekmege surulebilen, kolesterolsuz tofu mayonezi yapabilirsiniz
- Parcalara bolup dondurabilirsiniz, dondurucudan cikarip pisirdiginizde cok daha farkli, biraz daha dise gelen bir kivamla karsilasacaksiniz.
- Cesitli yemekelerin icine koyabilirsiniz.
- Bazi tatlilarda kivami artirmak icin kullanabilirsiniz

Sizin yaraticiliginiza ve hayal gucunuze kalmis. Iyi denemeler!

Edit: Vegan omlet cesitleri icin su yaziya bakabilirsiniz: Vegan omlet cesitleri


3 yorum:

  1. Merhabalar,

    Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



    Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
    memnuniyet duyacagiz.

    Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
    rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
    tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

    Ptitchef'e kaydolmak için
    http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
    http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
    "Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

    Saygilarimla

    Petitchef.com

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Turkiye de nerede satılır acaba

    YanıtlaSil