8 Ocak 2013 Salı

Havuçlu kek

Bu karda kışta evi ısıtıp mis kokularla dolduracak bir tarif daha.

Bu aralar emzirmenin getirdiği iştah açıklığıyla tatlı şeyler canım çekiyor.  Üç yaşındaki oğlum da nedense bu aralar tatlıya dadanmış durumda.  Bu yüzden de tatlı yemişken bari besleyici olsun diye evde sık sık kek yapmaya başladım.  Ne zamandan beri havuçlu kek yapmak istiyordum, bugün iyi bir gün oldu. Dışarıda kar fırtınası, evde tarçınlı havuçlu kek kokuları. 

Bu kekte pekmez şekeri (molasses sugar) kullandım.  Değişiklik olsun diye değil de, elimdekini bitirmek için. Bu şekerin tadı çok ağır, her şeyde kullanılmıyor.  Öbür taraftan da işlenmemiş ve besin değeri yüksek. Bu tarif için istediğim de buydu zaten. Ama bunun yerine rahatlıkla toz şeker ve üstüne bir çorba kaşığı pekmez (toplam ½ bardak edecek şekilde) kullanabilirsiniz. Veya tamamen pekmez de kullanabilirsiniz ama sıvılardan biraz kısmak gerekecektir. Bir de elimdekini değerlendirmek için yarım paket silken tofu kullandım. Bunun yerine de normal tofu ve bir-iki kaşık soya sütü kullanabilirsiniz. 

Aslında havuçlu kekleri hep üstü kremalı olarak yemiştim ve yapmıştım, ve buna da krema yapma niyetindeydim. Ama tadının güzelliğini görünce ve içi yumuşak dışı biraz kıtır bu keki tadınca hiç kremaya, veya üzerine pudra şekerine gerek olmadığına karar verdim. İstrerseniz sunum için pudra şekeri serpebilirsiniz. 



Havuçlu Kek
Kuru karışım:
1 bardak un
1 bardak tam buğday unu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın

Islak karışım:
½ bardak sıvı yağ
½ paket silken tofu
½ bardak pekmez şekeri (veya şeker + bir kaşık pekmez karışımı)

2 adet rendelenmiş havuç
1 adet rendelenmiş elma
½ bardak kuru üzüm
½ bardak ceviz içi

Islak karışımı iyice karıştırın, gerekirse rondo veya mikser kullanın. Kuru karışımı derince bir kabın içinde karıştırın. Ortasına bir çukur açıp ıslak karışımı ekleyin. Bir tahta kaşıkla tum kuru karışım nemleninceye kadar karıştırın, ama daha fazla karıştırmayın. Havuçları, elmayı, üzümleri ve cevizi ekleyip bir daha karıştırın. Oldukça koyu kıvamlı bir kek olacak. Kek kalıbına aktarıp 175 oC’deki fırında 45 dk-1 saat pişirin. İçine bir kürdan batırıp çıkardığınızda kürdana hamur yapışmamışsa pişmiştir. 

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder