30 Ocak 2013 Çarşamba

Mercimekli Shepherd’s Pie

Bir yemekte hayvan eti kullanmak istemediğiniz zaman en kolay ve lezzetli alternatiflerden biri mercimek. Yeşil mercimeğe kimyon, kekik ve domates salçası katıp bir de soğan ve maydanoz eklediniz mi çok yoğun proteinli ve güçlü tadı olan bir karışım elde ediyorsunuz. Bir de üstünü pataes püresiyle kaplayıp fırında tatlar birbirine geçene kadar pişirdiniz mi leziz bir yemek oluyor. Yeşil mercimeği önceden ıslatmak gerekmediği için çok hızlı oluyor yemek. Üstelik de misafir için ana yemek olabilecek kadar ağırbaşlı bir yemek. Resmini çekemeden yeniyor genelde, fırından yeni çıkmış hali çok lezzetli.



Mercimekli Shepherd’s Pie 

Mercimekli iç için
2 ölçü bardağı yeşil mercimek
1 adet orta boy soğan
2 adet orta boy havuç
1 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
3 diş sarımsak
Çeyrek demet  maydanoz
1 tepeleme çorba kaşığı domates salçası
Kimyon, kekik, tuz

Patates püresi için
5-6 adet orta boy patates
1 bardak soya sütü
1 çorba kaşığı sıvı yağ
Tuz, karabiber

Yeşil mercimeği ayrı bir kapta bir taşım kaynatıp siyah suyunu süzün. (Bunu özellikle yapıyorum, gaz yapıcı etkisini alsın diye.  Ama aynı anda B vitamini de kaybediyorsunuz, o yüzden gazla sorununuz yoksa suyunu süzmeyebilirsiniz.) Yeni su ekleyip mercimekler yumuşamaya başlayana kadar pişirin. Çok yumuşamalarına gerek yok. Bu arada paptesleri de soyup haşlamaya bırakın.
Önce yağda soğanı kavurmaya başlayın, ardından da havuçları ve biberleri ekleyin. Soğanlar pembeleşince sarımsak, kimyon ve kekik ekleyip birkaç tur daha karıştırın. Salçayı ekleyip biraz kavurduktan sonra mercimekleri ekleyin ve bir bardak su ekleyin. Çok sulu bir karışım olmamalı. Maydanozları eklyip birkaç dakika pişirin. 

Ayrı bir kapta haşlanmış patatesleri ezin ve azar azar dökerek soya sütünü ekleyin, çok katı bir karışım olmasın. Sonra sıvı yağ, tuz ve az karabiber ekleyin.
Mercimekli karışımı geniş bir tepsiye veya güveç kabına yayın, üzerine de patates püresini yayın. En tepesine biraz yağ sürebilirsiniz. 

200 oC fırında üzeri kızarana kadar pişirin. 

Afiyet olsun!

3 yorum:

  1. selamlar tekrardan, vegan beslenmeyle ilgili geniş bilgi bulabileceğim hangi vitamini, karbonhidrat, yağı, proteini ne kadar almam gerektiğini yazan güvenilir bir türkçe kaynak var mı bildiğiniz?şuan tam bilgim olmadığı için vücudumu zayıflamış güçsüzleşmiş hissediyorum biraz. teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Benim bildigim kadariyla yok Tamer. Bu blogu biraz da bunun icin baslatmistim. Temel olarak genel beslenme kurallarini uygulayabilirsin. Bir diyetisyene gidip veganligin ne oldugunu anlatirsan sana yardimci olabilir. Tabi seni veganliktan vazgecirmeye de calisabilir. Benim de boyle gucsuzlestigim bir donem olmustu, yanlis hatirlamiyorsam vegan olduktan iki veya uc hafta sonraydi. Hem butun gun okuldaydim, hem yoga yapiyordum, hem kaya tirmanisi, hem yuzme. Ve ogle yemeklerinde yiyecek bir sey bulamadigim icin genelde salata ile gecistiriyordum. Birkac gun boyunca yediklerimin listesini yapip bir kalori hesabi yapinca durum ortaya cikti. Yeterince kalori almiyormusum. Sonra daha kalorili ve tabi ayni zamanda da saglikli nasil beslenebilirim diye dusundum ve kendimce yediklerimi ayarladim. Daha fazla baklagil, daha fazla kuru yemis, oraya buraya soya sutleri, atistirma olarak fistik ezmeli sanduvic, vs. ekledim. Aldigim kalori artinca enerjim de yerine geldi. Eger sagligin yerindeyse, muhtemelen sadece aldigin kalori azdir.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler. Muhteşem bir tarif gerçekten. Az önce fırından çıkardım ve afiyetle yedim!

    YanıtlaSil